Tyske sommerhusgæster kørte forgæves til Fanø – nu melder DanCenter ud

Sommerhusområde ved Slunden i Rindby

Genrefoto af tilfældige sommerhuse i Rindby, der ikke nødvendigvis har noget med Admiral Strand at gøre. Arkivfoto.

Et tysk par fra Berlin måtte med hjælp fra en venlig borger forleden indkvarteres i Nordby, fordi deres sommerhusbestilling hos Admiral Strand ikke resulterede i, at der var en nøgle til dem. Det samme skete for fire andre par fra Tyskland her i weekenden. Det samme er sket i Blåvand, har JydskeVestkysten skrevet, og det har, sammen med problemer med at få fat på personalet, skabt rygter om masseflugt af personale, sommerhusudlejere og mulige økonomiske problemer for ejeren af Admiral Strand, DanCenter, hvis hovedejer er en indisk rigmand med bopæl i Singapore. En tysk ferieportal, ejet af Birgit Hoffmann, er ved hjælp af en læserafstemning på Facebook kommet frem til, at 25 % af de 101 lejere, der havde lejet gennem de to firmaer, havde oplevet at få deres bookinger annulleret. Men nu svarer DanCenters internationale presseafdeling på Fanø Postens spørgsmål om problemerne og om en eventuelt konkurstrussel med dette svar:

Statement on behalf of DanCenter Spokesperson

“We would like to clarify that the allegations/ rumours around the bankruptcy are categorically false. Infact, we have recently made significant investments to enhance our services and expand our portfolio in Denmark. We plan to invest $50 mn/ ~350 mn DKK in Denmark over the next 5 years and we plan to use this investment for expansion & to bolster our tech capabilities.

We aim to double our current portfolio of over 8 thousand vacation homes in Denmark, within the next 5 years, with a focus on Sjaelland, North & South Jutland. We will also focus on holiday parks and add around 50 parks to the current portfolio of 28 holiday parks within 3 years. A significant portion of our investment will be dedicated to enhancing technological capabilities, with a focus on improving both the homeowner and customer experiences. Through innovative tech solutions, we aim to streamline operations, optimize property management, create industries’ best homeowner services & features, and deliver a seamless booking experience for customers.

Our 20+ offices are currently operational and could be visited anytime. We are examining the incidents of customers or homeowners facing issues in reaching the helpline. We take customer service seriously and have in fact increased the hours during which this support is available. We are checking why these isolated incidents happened and will share the reasons with you.”

Oversat med Google Translate giver dette på dansk:

Erklæring på vegne af DanCenters talsmand

”Vi vil gerne præcisere, at påstandene/rygterne omkring konkursen er kategorisk falske. Faktisk har vi for nylig foretaget betydelige investeringer for at forbedre vores tjenester og udvide vores portefølje i Danmark. Vi planlægger at investere $50 mio./~350 mio. DKK i Danmark i løbet af de næste 5 år, og vi planlægger at bruge denne investering til ekspansion og til at styrke vores tekniske kompetencer.

Vi sigter mod at fordoble vores nuværende portefølje på over 8.000 sommerhuse i Danmark inden for de næste 5 år med fokus på Sjaelland, Nord- og Sønderjylland. Vi vil også fokusere på ferieparker og tilføje omkring 50 parker til den nuværende portefølje på 28 ferieparker inden for 3 år. En betydelig del af vores investering vil blive dedikeret til at forbedre teknologiske muligheder med fokus på at forbedre både boligejerens og kundeoplevelsen. Gennem innovative teknologiske løsninger sigter vi efter at strømline driften, optimere ejendomsadministration, skabe industriens bedste boligejertjenester og -funktioner og levere en problemfri bookingoplevelse for kunderne.

Vores 20+ kontorer er i øjeblikket operationelle og kan besøges når som helst. Vi undersøger hændelser med kunder eller husejere, der står over for problemer med at nå hjælpelinjen. Vi tager kundeservice seriøst og har faktisk øget antallet af timer, hvor denne support er tilgængelig. Vi tjekker, hvorfor disse isolerede hændelser skete, og vil dele årsagerne med dig.”

Oversat med Google Translate giver det følgende på tysk:

Erklärung im Namen des DanCenter-Sprechers

„Wir möchten klarstellen, dass die Behauptungen/Gerüchte rund um die Insolvenz kategorisch falsch sind. Tatsächlich haben wir kürzlich erhebliche Investitionen getätigt, um unsere Dienstleistungen zu verbessern und unser Portfolio in Dänemark zu erweitern. Wir planen, in den nächsten fünf Jahren 50 Mio. USD/~350 Mio. DKK in Dänemark zu investieren und diese Investition für die Expansion und den Ausbau unserer technischen Fähigkeiten zu nutzen.

Unser Ziel ist es, unser aktuelles Portfolio von über 8.000 Ferienhäusern in Dänemark innerhalb der nächsten 5 Jahre zu verdoppeln, mit Schwerpunkt auf Seeland, Nord- und Südjütland. Wir werden uns auch auf Ferienparks konzentrieren und innerhalb von 3 Jahren rund 50 Parks zum aktuellen Portfolio von 28 Ferienparks hinzufügen. Ein erheblicher Teil unserer Investitionen wird in die Verbesserung der technologischen Fähigkeiten fließen, wobei der Schwerpunkt auf der Verbesserung der Erfahrungen von Hausbesitzern und Kunden liegt. Durch innovative technische Lösungen wollen wir Abläufe rationalisieren, die Immobilienverwaltung optimieren, die branchenweit besten Dienste und Funktionen für Hausbesitzer schaffen und unseren Kunden ein nahtloses Buchungserlebnis bieten.

Unsere über 20 Büros sind derzeit in Betrieb und können jederzeit besucht werden. Wir untersuchen die Vorfälle von Kunden oder Hausbesitzern, die Schwierigkeiten hatten, die Hotline zu erreichen. Wir nehmen den Kundenservice ernst und haben die Stunden, in denen dieser Support verfügbar ist, sogar erhöht. Wir prüfen, warum es zu diesen Einzelfällen kam und werden Ihnen die Gründe mitteilen.“

Tags

Relaterede artikler

Top