Fanø-restauranter fører sig frem i White Guide

Hele artiklen i PDF-format

ANMELDELSER – Spiseguiden White Guide kårer og anmelder Danmarks bedste restauranter, og fire af Fanøs restauranter udmærker sig nu ved at være blandt de 331 anbefalelsesværdige restauranter i Danmark.

Sønderho Kro har i 2016/17-udgaven fået selskab af Sylvesters, Kellers Badehotel & Spisehus samt Ambassaden.

White Guide har fokus på helhedsindtrykket af originalitet, fornyelse, personlighed og stemning.

I hele oplevelsesverden søger gæsterne det originale, det spændende og en intellektuel udfordring.

Gæsterne vil involveres i oplevelsen gennem den gode historie, samtidig med at service og kvalitet skal være i orden.

Det gælder også på spisestederne, hvor gæsterne vil forkæles i et autentisk miljø med lokale råvarer og en afslappet stemning.

Ambassaden får kategorien ’Anbefales’. Restauranten fremhæves som et godt bud på et lokalt måltid, hvor Vadehavets råvarer præger menukortet.

”Fint, flot og fantastisk velsmagende,” står der i White Guide om Mads og Pia Lindquists servering.

Kellers Badehotel & Spisehus får kategorien ’God klasse’ og fremhæves for det gode værtsskab som Sanne Jensen er ansvarlig for. Køkkenet fremhæves for de lokale råvarer og overraskelser på menukortet, kreeret af Lars Sejerup i køkkenet.

 

Perfekt fisk

Sylvesters får også kategorien ’God klasse’. Her er det Dorte Kraghs ’gode karma’, der fremhæves, hvor det er personlighed og hjertevarme der modtager gæsterne. Maden tilberedt af Robin Jørgensen er god og rigelig.

”Fisken er perfekt stegt,” skriver den anmelder, der besøgte Sylvesters.

Sønderho Kro får kategorien ’Meget god klasse’. Jacob Sullestads køkken bedømmes som bemærkelsesværdigt lokalt orienteret og af endog meget høj kvalitet. Oplevelsen på Sønderho Kro er stor –uanset om man kommer direkte fra en tur på vaden eller til aftenmenuens gastronomiske oplevelser.

”Her er der plads til det hele,” som det beskrives og det bemærkes, at køkkenet har ’fået et ekstra gear’ siden sidste år.

 

Fanøskinken går igen

Fanøskinken fra Slagter Christiansen går igen hos flere af restauranterne og benævnes konsekvent i guiden som ’den allestedsnærværende Fanø skinke’. Et succesfuldt lokalt produkt, der sammen med Fanø laks, har fundet vej til menukortet hos de omtalte restauranter, der benytter og præsenterer Fanø skinken forskelligt. Mest innovativt er måske Lars Sejerup på Kellers Badehotel & Spisehus, hvor Fanø skinken serveres sammen med blæksprutte fra Nordsøen.

 

Dorte Kragh 1 frittet

Dorte Kragh, Sylvesters

 Hvad betyder det for Sylvesters, at være omtalt i White Guide?

”Tror ikke det betyder ret meget. TripAdvisor betyder mere.

Det er selvfølgelig en anerkendelse og dejligt at vi er fire restauranter på Fanø, der er med i guiden.”

 Har der været reaktioner fra Jeres gæster på Sylvesters placering?

”Nej.”

 Vil I bruge anerkendelsen i Jeres markedsføring?

”Det er vi ikke afklaret med. Måske er der en negativ sideeffekt? Måske vil nogen mene, at vi ’er blevet for fine’ nu.”

 

Jakob Sullestad 1

Jakob Sullestad, Sønderho Krav

 

Hvad betyder det for Sønderho Kro, at være omtalt i White Guide?

”Vi skal prale med, at vi er fire restauranter på Fanø, der er med i White Guide. Det betyder også, at der stilles krav om at gøre det endnu bedre til næste år.

Ikke sådan at forstå, at Sønderho Kro skal på det højeste niveau. Jeg har det fint med det niveau og den kategori kroen er i, men vi skal gerne øge vores point hvert år.”

 Har der været reaktioner fra jeres gæster på Sønderho Kros placering?

”Nogle få stamkunder har ønsket os tillykke med placering, men jeg er sikker på, at guiden vil have en effekt og ikke mindst for Fanø, der med de fire restauranter i guiden, er i en klasse for sig selv.”

Vil du bruge anerkendelsen i jeres markedsføring?

”Vi skal som sagt prale med, at på Fanø kan du som gæst få nogle unikke spiseoplevelser.”

 

Lars Sejerup

Lars Sejerup, Kellers Badehotel & Spisehus

 Hvad betyder det for Kellers Badehotel & Spisehus, at være omtalt i White Guide?

”Glæde og æresfrygt! Det er det samme produkt, vi leverer i morgen, som vi leverede, før vi kom med i guiden.

Men det betyder, at nu er der forventninger, der skal indfries!

Vi er ambitiøse og vi skal holde vores placering, men vi vil altid være et ’spisehus’, hvor vores gæster går herfra med en god oplevelse af to-tre retter.”

 Har der været reaktioner fra jeres gæster på placeringen?

”Ikke endnu”.

Vil I bruge anerkendelsen i jeres markedsføring?

”Hvis vi får et klistermærke, så bliver det da sat på døren – ellers ikke. Men gerne sammen med de andre restauranter, så vi kan vise, hvor Fanø er.”

 

Mads Lindquist

Mads Lindquist, Ambassaden

 Hvad betyder det for Ambassaden, at være omtalt i White Guide?

”Vi er da stolte – det er et klap på skulderen! Vi vil bare gøre det endnu bedre for vores gæster!”

 Har der været reaktioner fra jeres gæster på Ambassadens placering?

“Jeg synes, telefonen ringer meget”

 Vil I bruge anerkendelsen i jeres markedsføring?

”Ja da! Og meget gerne sammen med andre restauranter på Fanø.

Vi skal erkende, at der er White Guide, TripAdvisor og Facebook.”

 

Relaterede artikler

Top